طراحی وب سایت بحران جنسی در جامعه ی ایرانی و دو تابوی آن! - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عیب تو نهان است چندانکه ستاره بختت تابان است . [نهج البلاغه]

بحران جنسی در جامعه ی ایرانی و دو تابوی آن!

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 90/11/25 8:8 صبح

 

                                  

نباید پیشرفت‌های حیرت‌انگیز ما ایرانیان را نادیده گرفت اما این مانع نمی‌شود که ضعف‌ها و بدی‌هایمان را هم نبینیم و انکار کنیم. بحران جنسی در جامعه‌ی امروز ما چون آتشی است که روز به روز گسترده‌تر می‌شود و شعله‌‌هایش بلندتر. تا جایی که بعضیروحانیون برجسته برای حل به این نتیجه رسیده‌اند که برای حل این بحران باید خون‌های پاکی ریخته شود.

تعجب می‌کنید؟ تعجبی ندارد وقتی:
1.  
روان‌شناس نام آور ایرانی می‌بیند که 80 درصد دختران دبیرستانی، دوست پسر دارند. حالا از دانشجوهایش آماری نداریم ولی بعید است بهتر از این باشد؛

2. وقتی در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ‌7/3 میلیون دختر مجرد بالای ‌20 سال دارد؛

3. وقتی طبق اعلام مرکز آمار ایران: تعداد زنان بیوه 6 برابر مردان بدون همسر است؛

4. وقتی تعداد دخترانی که از سن ازدواج شان گذشته، چهار و نیم میلیون نفر باشد؛

5. و...

چه باید کرد؟ به گفته‌ی استاد شهید مطهری (ره) در اسلام سه راه حل داریم: ازدواج دائم، ازدواج موقت، چند همسری. (ر.ک: نظام حقوق زن در اسلام) البته نیاز به آدرس نیست هر مسلمانی که قرآن خوانده باشد و حداقل نمره‌ی تست آی کیو را به دست آورده باشد این سه راه حل را می‌داند. انجام ازدواج دائم در ایران که هفت خوان رستم را در پیش دارد که می‌دانید و من نمی‌خواهم ابعاد فاجعه را شرح دهم که حوصله‌ی ایست قلبی خود یا (دور از جان) خواننده‌ی محترم را ندارم.

می‌ماند ازدواج موقت و چند همسری که سال‌هاست در ایران حرفش هست ولی پا نمی‌گیرد. چرا؟ چون ما ایرانیان دو تابو داریم: 1. هوو 2. بکارت.

 درباره‌ی هوو در یادداشت‌های قبلی‌ام با استناد به آثار شهید مطهری کردم اشارتی و مکرر نمی‌کنم همین قدر بگویم که از نظر استاد مطهری منع تعدد زوجات خیانت به بشریت است (نظام حقوق زن در اسلام ص 427) و من از این می‌فهمم که تمام کسانی که در حال حاضر در ایران به هر نحوی مانع این موضوع هستند، هر چقدر هم در زمینه‌های دیگر خدمات داشته باشند در این زمینه دارند خیانت می‌کنند به این ممکلت. و از سوی دیگر به قول آیت‌الله حائری شیرازی کسانی که با ازدواج موقت مخالفند مجنون هستند. تعارف هم ندارد. و در این بین بعضی فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان صدا و سیما و سینما در صدر این فهرست هستند.

این هم دو سوال از ایشان درباره‌ی ازدواج موقت و بکارت:

"شما ازدواج موقت را راهکار مناسبی برای عبور از بحران جنسی برای جوانان می‌دانید. این مسئله در جامعه ما شاید برای پسرها مورد پذیرش قرار گیرد، اما آیا شما برای دخترها هم این موضوع را راهکاری برای عبور از بحران جنسی می‌دانید؟

 مگر شهوت، دختر و پسر می‌شناسد؟ اگر به دختر هم بگویید که تنها راه اطفای شهوت آنی او انتخاب شریک دائم زندگی است، دختر هم در انتخاب شریک دائم زندگی‌اش تعجیل می‌کند و بدون تعمق و تدبر ازدواج می‌کند. آن‌وقت بعد از مدتی کوتاه که نیاز آنی‌اش برطرف شد، احساس می‌کند که این شوهر به درد او نمی‌خورد. اما وقتی دختر و پسر نیاز آنی خود را برطرف کرده باشند، آن‌وقت می‌روند تا عاقلانه انیس و مونس خود را انتخاب کنند.

با مسئله‌ی بکارت چه باید کرد. جامعه ما نمی‌پذیرد که دختران قبل از ازدواج دائم، بکارت خود را از دست بدهند.

پیغمبر اسلام (ص) اولین همسری که داشت باکره نبود و پیغمبر شوهر دوم حضرت خدیجه بود. وقتی این مسایل کوچک را بزرگ می‌کنیم، لازمه آن این است که مسایل بزرگی را هم کوچک کنیم.

 آیا در اسلام توصیه‌ای برای باکره ماندن دختران تا زمان ازدواج دائم شده است یا نه؟

باکره ماندن دختر یک ارزش است و اگر کسی باعث ازاله بکارت دختری شد، باید هزینه سنگینی بدهد. شکی در این نیست، اما برای حفظ این ارزش، آیا باید خودمان را گرفتار مسئله طلاق کنیم که به خودمان و جامعه آسیب برسانیم؟ عقل می‌گوید که بین بد و بدتر، باید بد را انتخاب کرد.

 بله، ایده‌آل این است که دختر در سن مناسب شریک دائم زندگی‌اش را درست انتخاب کند، در حالی‌که باکره است، اما نباید به دخترمان شرایطی را تحمیل کنیم که زندگی او «لایموت فیها و لا یحیی» شود. یعنی نه آبروی او اجازه می‌دهد که از یک زندگی و شوهر نامناسب رها شود و نه در این زندگی و در کنار این شوهر می‌تواند زندگی کند. به نظر بنده در این شرایط ازدواج موقت بهتر است از موقتا ازدواج." 



سوال چهار گزینه‌ای:

1. چرا بعضی آگاهان اعم از حقوق‌دان، روان‌شناس، جامعه‌شناس، روحانی، مدیر فرهنگی، رسانه‌ها و... که حقیقت را می‌دانند سکوت کرده‌اند؟

الف) بزدلند

ب) خائند

ج) مجنوند

د) همه‌ی موارد

و) هیچ کدام

 

 پیشنهاد: ما مردم ایران همین طور که تا الان رفتار کرده‌ایم، ادامه بدهیم تا همان طور که رتبه ی نخست استفاده از سایت های مستهجن در جهان را کسب کرده‌ایم رتبه‌ی نخست چیزهای دیگر را هم به دست بیاوریم البته شاید هم به دست آورده‌ایم و خودمان خبر نداریم. موفق باشیم. اف بر مسلمانی ما.

از دوستان عزیزم هم می خواهم وقتی به ملاقات بنده آمدند حتما دلستر لیمویی هم بیاورند چون خیلی دوست دارم و البته سمبوسه. با تشکر.

 




کلمات کلیدی : ازدواج مجدد، هوو، ازداج موقت، بکارت، بحران جنسی در ایران