طراحی وب سایت معرفی کتاب - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که سودش برای تو و زیانش برای دیگری باشد . [امام علی علیه السلام]

معرفی کتاب

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 85/8/8 4:2 عصر

                                                                                              معرفی کتاب

 از آن جایی که کتاب فراوان است وقدرت خرید علاقمندان به این یار مهربان کم ،یکی از مفیدترین کارها به نظرحقیر معرفی کتابهای مفید و با ارزش به جامعه است.کاری که باید از سوی فرهیختگان(ی مثل من وتو و او و ما و شما و ایشان) صورت گیرد
و اما کتاب مورد نظر:
اصل این کتاب به زبان عربی است ولی خوشبختانه بارهابه زبان شیرین فارسی هم ترجمه شده است .وبه سبب اقبال فراوان فارسی زبانان هنوز هم برای ترجمۀ دقیق تر و زیباتر آن تلاش می شود.اولین نسخه های این کتاب ،خطی بوده واکنون تنها در موزه هاو کتابخانه های بزرگ نگهداری می شوند.اما امروزه ناشران زیادی در داخل وخارج کشورآن را در قطع های مختلف به چاپ رسانده اند .این کتاب پس از تالیف آرام آرام علاوه بر فارسی، به زبان های دیگرهم ترجمه شد که از  نظر تعداد این زبان ها در مقایسه با کتب دیگر کم نظیر ویا بی نظیر است.و لذا طبعا از نظر شمارگان، موقعیت منحصر به فردی دارد. به گمانم از صد میلیون نسخه بیشتر باشد.ببخشید یه لحظه... بله، خانم محترمم می فرمایند صد میلیون چیه خیلی بیشتره .بنابراین از آن جایی که ما از اول زندگی مشترکمان به هم قول دادیم با هم صادق باشیم.و ایضا به دلیل این که من تاکنون از ایشان جزسخن راست چیزی  نشنیده ام.(حتی وقتی که از سنشان پرسیده می شود من خودم بارها شاهد این حادثۀ نادر بوده ام که بیشتر از هجده سال را مطرح کرده اند) به لحاظ علمی نمی توانم حرف ایشان را  زمین بیندازم .اگر هم از نظر علمی بشود از جنبۀ امنیتی (خودم) نمی توانم.
درمورد اعتبار ووثاقت علمی و تحقیقی این اثر ماندگارِهمین بس که کمتر کتاب مهم و قابل اعتنایی دربارۀ  فرهنگ واجتماع ودین وسیاست و هنر واقتصاد وادبیات (هیچ ترتیبی و آدابی مجوی)و... .نوشته شده و می شود وخواهد شد ،که این کتاب در صدر فهرست منابع ومآخذ آن نباشد.
از لحاظ تاثیر گذاری این کتاب ارزشمند در فرد و اجتماع ،که بیشتر تاثیر آن ناشی از عظمت و بزرگی پدید آورنده خلاق آن است، باید گفت :افراد بسیار زیادی بو ده اند که با شنیدن یا خواندن یک یا چند سطر از آن زیر وزبر شده اند.و اگرتاثیر آن در جامعۀ جهانی بیشتر از این نبوده(که بوده) کمتر نبوده است.
این کتاب ذی قیمت در حقیقت گنج بزرگی است که به رایگان در اختیار ما قرار گرفته است که در همین جا باید از همه دست اندر کاران آن اعم ازپدید آور بی نظیر آن ،خدای تبارک و تعالی، واحد حمل ونقل حضرت جبرئیل(بر او سلام باد) ومتصدی حفظ ورساندن آن به سمع و نظرجمیع خلایق،حضرت محمد مصطفی(که درود و سلام خدا بر وخانواده پاک ومحترمشان باد)واز همه نویسندگان آن به ویژه حضرت علی (سلام خدا بر او همسر بزرگوارشان که برای نگهداری و نشر این کتاب رنج بسیار بردند) نهایت قدر دانی و حقشناسی خویش را ابراز داریم.
حرف آخر
خلاصه آن که، زیبا کتابی است که رسم عاشق کشی و شیوه شهر آشوبی جامه ای است که بر قامت رعنای اودوخته شده است.
این کتاب به قول مولانا : نردبان آسمان است که می توان از آن پله پله بالا رفت  تا ملاقات خدا.
نردبانی که در غار حر اپای داشته، وهنوزوتا همیشه
به زبان سهراب:
صبح را روی زمین می آرد.                                                                     یاحق




کلمات کلیدی :