طراحی وب سایت لطفا دزدی کوچک نکنید! - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دو مسلمان یکدیگر را ببینند و یکی از آنان به دیگری سلام کند و با او دست دهد، محبوب ترین آنان نزد خداوند، خوش روترین آنان نسبت به دیگری است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

لطفا دزدی کوچک نکنید!

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 86/6/1 8:55 عصر

 

یکی از چیزهای بامزه ی این دنیای خر تو خر (دور از جان شما) این است، که دزدی هر چه بزرگتر باشد، دزد عزیز، قدر بیشتری می بیند و بر صدر بالاتری می نشیند و بر عکس.

فکر نکنید تازگی ها این جوری شده، نه از همان زمان ‍ژان والژان (راستی کسی از سرنوشت کوزت خبر دارد؟)که به خاطر دزدیدن تکه نانی به 25 سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد، و شاید حتی زودتر از آن، اوضاع و احوال این جوری بوده و فکر کنم حالا حالا ها این جوری باشد.

حالا بامزه تر این که اگر این کار را یک کشور در حق کشور دیگری بکند، دیگر حتی فکر نکنم دزدی محسوب شود تا چه رسد به این که مجازاتی هم داشته باشد.

مثلا همین میلیاردها دلار ناقابل دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های خوشگل آمریکا، یا کتیبه های باستانی ایرانی موجود در دانشگاه شیکاگو.
یا مثلا مولانا جلال الدین محمد بلخی (مولوی) را جلال الدین رومی دانستن. و خلیج فارس را خلیج عربی کردن و ...و این بنده ی ناچیز ترسم از آن است که مدتی دیگر سلمان فارسی را سلمان عربی بنامند و ابن سینا را متولد لندن بدانند و حافظ را متولد برلین!

نتیجه ی اخلاقی داستان: برای سلامتی خودتان هم که شده، لطفا دزدی کوچک نکنید!




کلمات کلیدی :