طراحی وب سایت طرز تهیه‌ی بستنی توت فرنگی! - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای من! کدام یک از مردم نزد تو محبوبتر است؟ فرمود : دانشمندی که دانشمند دیگری را می جوید . [موسی علیه السلام]

طرز تهیه‌ی بستنی توت فرنگی!

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 87/2/10 5:44 عصر

 

با سلام خدمت خواننده‌ی محترم. با توجه به نزدیک شدن فصل گرما از سویی و این که معمولا انتخاب چنین پست‌هایی از طرف دوستان پارسی بلاگ ردخور ندارد، از سوی دیگر، تصمیم گرفتیم طرز تهیه‌ی یک بستنی خوشمزه را خدمتتان عرضه کنیم.
مواد لازم
شیر              یک پاکت
توت              فرنگی به مقدار لازم
شکر            به مقدار لازم
ساعت مچی یک عدد

طرز تهیه
صبح علی‌الطلوع بدوبدو خود را به صف شیر یارانه‌ای که قرار بود هر ایرانی روزی سه لیوان بخورد برسان. هر چند مطمئن باش گیرت نخواهد آمد چون شیرها 100تا بیشتر نیستند و شما نفر دویست و یکمی. خب ناراحت نباش. حالا کی گفته بستنی حتما شیر می‌خواهد. بدون شیر هم می‌شود. هیچ طوری هم نمی‌شود.

بعد به میوه‌فروشی مش‌قاسم می‌روید برای تهیه‌ی توت فرنگی. تجربه ثابت کرده است که وقتی متوجه شدید مظنه‌ی قیمت، کیلویی از قرار، سه تا چهار هزار تومان ناقابل است، هم به دلیل شرم حضور از این که مثلا بیست و پنج گرم بخواهید و هم سخت بودن شنیدن غرولند مش‌قاسم که این گدابازی‌ها چیه؟ و نیز دشواری تحمل پوزخند معنادار آن خانم  عینک دودی‌زده که با زانتیا آمده یک جعبه توت‌فرنگی بخورد. همه و همه باعث می‌شود که از خیر این قلم هم بگذری. خب البته از اول هم توت فرنگی جزء مواد ضروری این بستنی نبوده و نیست و نخواهد بود. ما همین جوری آن را جزء مواد لازم اضافه کردیم که یه خرده بستنی طعم بگیرد.

پس از موفقیت در مراحل قبلی حالا نوبت به شکر می‌رسد. کوپن آن را که از بس توی جیبت مانده، رنگ به رخسار ندارد، دم دست بگذار و در جستجوی مغازه‌های فروشنده‌ی جنس کوپنی، لطفا آواره‌ی کوی و برزن شو. بچرخ و بچرخ که چرخنده یا بنده (یا حضرتعالی) است. لازم به ذکر است که روی سی مغازه‌ی اولی زیاد حساب نکشید. این را گفتم که خدای ناکرده وسط کار جا نزنی.
خب بسیار خوشحالم که در این مرحله نیز مانند مراحل قبل موفق شدی. خب شکر هم نمی‌شود گفت برای بستنی لازم است.
رسیدیم به آخرین قسمت تهیه‌ی این بستنی خوشمزه که در این روزهای گرم بسیار می‌چسبد، چسبیدنی.

لطفا به ساعت مچی خود (و در صورت در اختیار نداشتن این وسیله، از دیگر زمان‌سنج‌ها مانند ساعت‌ شنی نیز می‌توان استفاده نمود)  نگاهی بیانداز اگر حدود ساعت یازده بود مطمئن باش بستنی‌فروشی داش‌علی، بستنی‌اش آماده شده. به سرعت خودت را به آنجا برسان. در ابتدا جهت افزایش اطلاعات عمومی، قیمت یک کیلو بستنی را سوال بفرما. و بعد از این مطمئن شدی که جیبت تاب و توان مقابله با این قیمت را ندارد، بی‌خیال اهل و عیال همانجا یک کیم یا لااقل نوشمک ابتیاع بفرما و نوش جان کن. گوارای وجود و گور بابای هر چی بستنی توت‌فرنگیه.






کلمات کلیدی :