طراحی وب سایت شلوارهای فروتن! - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا بر عهده نادانان ننهاد که دانش آموزند تا بر عهده دانایان نهاد که بدانان بیاموزند . [نهج البلاغه]

شلوارهای فروتن!

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 90/1/26 9:28 عصر



در روزگار گذشته هر گاه می‌خواستند نهایت ناتوانی و ناکارآمدی کسی را بیان کنند، می‌گفتند: طرف شلوارش را هم نمی‌تواند بالا بکشد. حال فرض کنید در زمان ما، شما جوانی رعنا و زیبا را می‌بینید که کمربندش 8/17 سانتی‌متر پایین‌تر از کمرش قرار گرفته و هر آن، این احتمال  هست که با سرعتی مثل (S1) در زمانی مثل (T1) به قوزک پا برسد. حال این پرسش مرام و معرفت‌شناختی مطرح می‌شود که آیا خدا وکیلی چنین فردی را می‌توان مصداقی برای ضرب‌المثل فوق دانست؟ طبیعی است که نمی‌توان با قاطعیت چنین حکمی را صادر کرد. مخصوصا وقتی کارکردها و بارکدهای او را نیز در نظر بگیریم.

اما اگر به یافته‌های دانشمندان هوا- فضا و نیز دستاوردهای فیزیک نیوتونی توجه شود می‌توان به تفسیری نزدیک‌تر به واقع دست یافت. بر اساس این تفسیر، فرود این شلوار، اضطراری و ناشی از افزایش نیروی جاذبه‌ی زمین است که خود این اشتداد نیرو متاثر است از سوراخ شدن لایه‌ی اوزون و سپس گشاد شدن و در نهایت پارگی آن.

بنابراین با این تفسیر دیگر نمی‌توان چنین فردی را مصداق ضرب‌المثل فوق دانست بلکه با در نظر گرفتن مسائل زیست- محیطی اشاره شده در بالا در می‌یابیم که این پدیده کاملا طبیعی است و حتی احتمال افتادن نوعی کک به شلوار ایشان، به سمت صفر میل می‌کند و شاید هم در این مورد خاص به صفر برسد تا جایی که حتی بسیار بعید به نظر می‌رسد که  نیازی به استفاده از قرص Albendazole یا مشابه آن وجود داشته باشد.






کلمات کلیدی : ضرب المثل ها، فیزیک نیوتونی، جاذبه زمین، لایه اوزون، شلوار