طراحی وب سایت راه‌حل نو، مشکل قدیمی - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بنده آجل و پایان آن را مى‏دید ، با آرزو و فریبندگیش دشمنى مى‏ورزید . [نهج البلاغه]

راه‌حل نو، مشکل قدیمی.

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 87/1/14 4:28 عصر


یکی از مشکلات قدیمی اقتصادی این مرز و بوم افزایش مداوم قیمتها و عدم ‌تناسب آن با افزایش درآمدهاست، که حقیقتا پدر خیلی‌ها را درآورده است. لذا هر روز که به سلامتی از خواب پا می‌شوی، این انتظار منطقی را به حق داری، که کالایی را که دیروز به بهایی خریده‌ای، امروز به قیمتی افزونتر (حتی - بسته به جنس و جنسیت کالا و خریدار-  به قیمت گرو گذاشتن ساعت مچی یا یک لنگه‌ی النگو) ابتیاع بفرمایی. 

البته از حق نباید گذشت، تلاش‌های زیادی از سوی دست و پا اندرکاران اقتصادی برای حل این مشکل شده است، اما چنان که افتد و دانی، افاقه نفرموده است تا همین اواخر که بالاخره هوشمندی مثال‌زدنی ایرانی کار خودش را کرد و راه‌حلی ارائه شده است که می‌رود این مشکل خانمان‌سوز را برای همیشه ریشه‌کن کند و انقلابی در اقتصاد کشور پدید بیاورد. می‌فرمایید کدوم راه‌حل؟ اینک.

راه‌حل کپرنیکی
در این شیوه، قیمت (و نیز اسم و شکل و شمایل) کالا ثابت نگه داشته می‌شود اما سایر فاکتورها (عمدتا) وزن و کیفیت تغییر می‌کند. یعنی مثلا شما همچنان بسته‌ی پنیر را 1000تومان می‌خرید اما وزن آن کمتر شده و احیانا فتیله‌ی کیفیت آن نیز به میزان دلخواه پایین‌تر کشیده شده است. هوش و خلاقیت ایرانی را حال می‌کنید؟ به این وسیله آدم دیگر در اثر افزایش قیمت‌ها کُپ نخواهد نمود و هیچ فشاری را بر جیب و نیز اعصاب و روانش احساس نخواهد کرد و دیگر لزومی نخواهد داشت، در شب عید در اثر روبرو شدن با قیمت‌ها به دیار باقی بشتابد.

سه‌ نکته‌

1. بر اساس تجربیات نگارنده این راهکار عملی تاکنون در کالاهایی مانند پنیر، شیر، دوغ، تی‌تاب، کیم، با موفقیت کامل اجرا شده است. امیدواریم که در اسرع وقت نسبت به سایر محصولات نیز اقدام مشابهی صورت گیرد. به امید آن روز!

2. متاسفانه بعید است که بتوان از این شیوه در بعضی دیگر از موارد مانند مرغ و تخم مرغ استفاده نمود، زیرا علیرغم این که مرغ و خروس‌های عزیز مدت‌های مدیدی است با آدمیزاد نشست و برخاست دارند، اما هنوز به خلق و خوی سابق خود وفادار مانده‌اند. لذا در این باره باید چاره‌ی دیگری اندیشید.

3. بر اساس عبارتی اسرار‌آمیز از شوسترآداموس (پسر خاله‌ی نوستر آداموس معروف) تا چند سال دیگر در ایران، در بسیاری از کالاها، واحد وزن از کیلوگرم به میلی‌گرم تغییر خواهد کرد، اما مبنای محاسبه‌ی قیمت، کماکان کیلوگرم باقی خواهد ماند. چه شود!





کلمات کلیدی :