• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : ما و آيين جوانمردي!
  • نظرات : 5 خصوصي ، 62 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بي نام 
    سلام
    جناب ديده بان خيلي ممنون. لطف کرديد. جالب بود کارتون. ببخشيد دير تحويل مي گيريم سيمرغ بلورين را.
    مقاله رو خوندم. ادعاش قابل تامل بود ولي دلايلي که براي مصداقش يعني حافظ برمي شمرد، کاملا سليقه اي بود و نه قابل اعتنا. گرچه شما با ادعاش کار داريد و اين ربط جالب بود. تشکر
    البته اين که بگيم تو جامعه ما واقعا اين دليل فقدان جوانمردي مخاطبين، اين خصيصه رو پررنگ کرده در چشم افراد، گرچه تا حدي درسته ولي مردم ما همون مردم 8 سال دفاع مقدسند و همون موقع هم حضرت عباس اقلا براي بعضي اقوام ايراني خيلي خاص، بود. توفيرش در اين بود که ذهن افراد بيشتر به مباحث ديگه بود و مجالي براي عمومي شدن بعضي چيزها نبود.( هرچند حضرت، اون موقع ها هم با همين خصلت نزد همه اقوام ستوده مي شدند.)
    ( به عنوان موجبه جزئيه و يکي از دلايل يک پديده اجتماعي اصلا حرفتون قابل رد نيست ولي وقتي دليلي به تنهايي ذکر مي شه، ذهن من مي گه بايد اين مهم ترين باشه. از نظر شما اين طور بوده؟ يا باز کلي فکر کردم؟ )
    پاسخ

    سلام بر شما. اينکه آن حضرت که جانم فداي او باد، اين خصلت را داشته و به آن شناخته شده بوده بين مردم ما، روشن تر از آن است که نياز به گفتگو داشته باشه. عرض من چيز ديگري بود که در آغاز بحث گفته ام خدمتتان. البته کسي مي تواند پيش فرض بنده را نپذيرد يا علت هاي ديگري را مهم تر بداند ولي تا آنجا که به تحليل جامعه شناختي و روان شناختي مربوط مي شود، اين سبب در چشم من بزرگ تر جلوه مي کند.