• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : من هم بشرم مثل شما!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 42 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بي نام 
    يک سوال: وقتي يه بچه به شما حرفي رو مي زنه که حتي واقعيت هم نداره يا مثلا چيزي رو بگه که ارزشي نداره مثلا دوستِ دختر کوچولوتون به شما بگه باباي زهراي زشت! بايد به شما بربخوره؟ يا از حرف طرف دلگير بشيد با اينکه بچه است؟
    ( البته هزار هزار ماشاء الله به زهراتون)
    ضمنا ايشون در حدي پختگي عقلي و جسمي رو داشتند که ازدواج کردند. نميشه که به راحتي همه رفتارهاي ايشون رو چون بشرند مثل بقيه تفسير کرد. کل سن ايشون تا شهادت هم فقط 18سال بوده. اين جواني دليل هر تفسيري از رفتار ايشون نيست.
    پاسخ

    ممنون از اين که با جديت هميشگي بحث را پيگيري مي کنيد. براي روشن تر شدن بحث با اجازتون چند سوال رو مطرح مي کنم که دوست دارم پاسختون رو بشنوم. شايد برداشت من نادرست باشد و با ديدگاه هاي شما اصلاح شود. آيا فقر و نداري حضرت علي ع واقعيت نداشت؟ آيا ما "همه ي" رفتارهاي ايشون رو مثل بقيه تفسير کرديم يا "بعضي" از رفتارهاي ايشون رو؟ آيا ما دليل اين رفتار را "جواني" ايشون دانستيم يا "بشر بودن" ايشون؟ به نظر شما آيا آن بزرگواران عاطفه نداشته اند مثل بقيه ي انسان ها؟ تفسير شما از گريه ي شديد پيامبر ص در مرگ ابراهيم پسرشان چيست؟پيامبر که معدن علم است. مي داند که مرگ نابودي نيست بلکه رفتن از يک مرحله به مرحله ي ديگر است او که درياي صبر است او که تسليم محض مشيت پروردگار و راضي به رضاي اوست او که اگر پرده ها کنار بروند چيزي بر يقينش افزوده نمي شود پس چرا آن قدر در مرگ پسرش گريه کرد که اصحاب تعجب کردند؟ آيا جز اين است که عاطفه ي بشري اي که خداوند در وجود همه ي ما گذاشته در او هم بوده و باعث شده چنين متلاطم شوند. آيا اهل بيت ع هيچ خواسته ي دنيايي نداشته اند؟ آيا حضرت زهرا س دوست نداشته در شرايطي باشد که زنان شهر او را سرزنش نکنند؟ آيا اگر او ببيند که ديگران به او طعنه مي زنند و سرزنشش مي کنند مثل هر آدم ديگري ناراحت نمي شود؟ آيا اگر ناراحت بشود با دانش و مقام عصمت و رضاي او منافات دارد؟