• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : خانم ها و فلسفه! (3)
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مرواريد 
    سلام استاد ناديده گرامي. دکتري از خودتونه. ما هم درد دکترمندي داريم( به قول استاد: حسي شبيه شکم درد که آدم حس مي‌کند نيازمندي شديدي به مدرک دکتري دارد.) موضوع رساله را هم اشتباه حدس زده ايد- وضع بدتر از اين حرفهاست.
    اما بعد:
    1. تا به حال برايتان پيش آمده سوالي ذهنتان را درگير کند بعد جوابش را از جايي بشنويد؟ امروز در جمعي از خانمهاي بالقوه فيلسوف بودم که اتفاقا يکي اشاره اي کرد به تفاوت زن و مرد در فلسفه خواندن. جالب بود بعضي موارد برميگشت به همان ادعاهاي به قول شما فمنيستي بنده(البته فمنيستي را به عنوان فحش به خود نميگيرم). اما نکته جالب آن بود که گوينده از آقاي جوادي آملي نقل ميکرد که تفاوت زن و مرد تنها تفاوت جسمي و رواني است و چون روح مجرد است و فارغ از اينها ، لذا زن و مرد به يک اندازه ميتوانند تفکرات انتزاعي داشته باشند.
    البته بايد خودم دقيقا به کتاب مذبور مراجعه کنم اما في الحال همين را در باب امکان فيلسوف شدن خانمها بپذيريد. راستي کتاب را « زن در آيينه جلال وجمال» معرفي کردند. کتاب را از اينجا ميتوانيد بخوانيد
    http://www.hawzah.net/fa/book/bookview/45252/0
    نتيجه مطالعاتم را اعلام ميکنم

    2. اما درباره مطلب اين پست: به گمانم دچار مغاله «مرد پوشالي» شده ايد. قرار بود نشان دهيد چرا خانم فيلسوف اسلامي شاخص نداريم. در حالي قرار نبود نشان دهيد که اقايان فيلسوف علاقه مند به آموزش فلسفه به خانمها هستند.
    3. جسارتا اشتباهي در متن هم وجود دارد. در سطر 27 اصلاح بفرماييد «...يکي از محبوبترين و مشهورترين خواننده هاي صفحه ويکي پدياي او...»! لينک اينجا واقعا اينجاست

    4. ما هم سعي ميکنيم در باورهايمان جزمگرا نباشيم هرچند که سعي هم ميکنيم تأثيري روي کسي نگذاريم- همين که بتوانيم جواب اعمال و عقايد خودمان را بعدا بدهيم هنر کرده ايم. اين هم شايد علت ديگري در فيلسوف نشدن خانمها باشد!
    پاسخ

    سلام. خسته نباشيد واقعا. آخه تز براي دکتري به کار ميره مي فرمودين پايان نامه ملت گمراه نمي شدند. و اما بعد 1. ممنون از لينکتون اين کتاب را قبلا ملاحظه فرموده ام. 2. دست شما درد نکند من که تو پست قبلي نظرم را در اين باره عرض کردم هر چند ديدگاه هاي ديگر را هم رد نکردم. پست جديدم هم چون به نحوي مرتبط با موضوع يعني فلسفه خواني خانم ها از ديد آقايان است نوشتم اگر خوشتون نمياد حذفش کنم و ديگر اين بحث رو هم ادامه ندم. 3. نه عبارت مشکلي ندارد. فقط مي ترسم بخواهم ثابت کنم ريا بشه. 4. اين هم مويدي بر خطرنکردن خانم ها و نقش آن در فيلسوف شاخص نشدن آنها.