• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : خانم ها و فلسفه (2)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مرواريد 
    سلام. نه استاد ناديده! اشاره به زلزله فقط يه case study بود در جهت روشن شدن اين نکته که چرا خانمها در کارهاي فلسفي عميق نميشن. ما داشتيم بحث به قول شما علمي ميکرديم که يک اتفاق ناگوار مانع از اين شد که بنده بحث رو ادامه بدم، شايد در طول تاريخ فلسفه از قبيل چنين اتفاقاتي براي خانمهاي فيلسوف هم پيش آمده باشد و همين موضوع آنها را از تفکر انتزاعي به زمين کشانده باشد.
    در مورد نقل قول هم، بنده نقل به محتوا کردم نه نقل قول مستقيم.
    اگر بند 5تبصره را نگاه کنيد جنابعالي خودتان از واژه «عاطفي» استفاده کرده ايد. منتها ما آن را-بر خلاف شما- در معنايي به کاربرديم که افراد از داشتن چنين وضعيت عاطفي اي مشعوف شوند نه محکوم.
    اين که ميفرماييد پشت هر جنگ و بلوايي حداقل پاي يک زن درميان بوده. شايد درست باشد اما همان زنان هم به اجبار مرداني ديگر به ميدان و يا پشت ميدان کشيده شده اند.و البته کم نيستند زناني که روياي مردانه در سر دارند.

    بايد ببخشيد من تازه از رساله ام دفاع کرده ام و اکنون در مرحله ي محاسبه و معاتبهبه سر ميبرم.شايد به همين خاطر است که حالم چنين است.

    يه نکته ديگه: فکر کنم بنده از اون شاگردهايي هستم که سر کلاس حرف نزنن بهتره... چون تا حرف ميزنيم يکي به دوتا با استاد دعوامون ميشه. البته تا از کلاس بيرونمون نکنن کوتاه نميايم. بستگي به صبر استاد داره
    پاسخ

    خانم دکتر سلام. خوبيد؟ تبريک مي گم بابت دفاع از رساله. بذاريد حدس بزنم موضوع تزتون چي بوده؟ امکان و ضرورت فيلسوف شدن خانم ها و ارتباط آن با جنگ جهاني دوم از نظر عاطفي و انساني! (شيريني دفاع از رساله فراموش نشود) جسارتا عرض کنم که تحريف به مضمون فرمودين. بنده عاطفي را در مقابل شناختي که هر دو از اصطلاحات روانشناختي هستند به کار بردم. تازه نگفتم که چون عاطفي هستند خيلي علاقه اي به تفکر در مسائل به قول شما خشک فلسفي ندارند گفتم چون عاطفي هستند جرئت اظهار انديشه هاي احيانا نو و ابتکاري شان را ندارند. بايد بگويم از خوبي هاي نوشته هاي وبلاگي صراحت و بي تعارفي بودنشونه. من از شما و همه ي دوستان ديگر خواهش مي کنم نظرات مخافقشون! رو بگن. چون پرونده ي خيلي از مسائل همچنان براي من بازه و هميشه آماده تجديد نظر در باورهايم را دارم و مي دونين اگر نظرات من رو تغيير بدين يعني نظرات بخش بزرگي از جامعه رو تغيير داده ايد!