• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : سرگذشتي از ايران 2040 (4)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دانشجو 
    خير؛ موافق نيستم. من ترجيح مي‌دهم به جاي آنکه زماني تنها جنبه‌هاي مثبت و زماني تنها جنبه‌هاي منفي‌اش را ببينيم در يک‌زمان هردو را ببينيم و تصويري واقعي از مسئله ارائه کنيم و با ارزيابي کامل ابعاد مثبت و منفي‌اش تصميم بگيريم و الا چه بسا براي حل‌کردن يک مشکل (يعني مثلاً رواج متعه، يا سامان‌دادن اميال جنسي نوجوانان) مشکلي بزرگ‌تر (مثلاً ويران‌کردن بناي خانواده) بسازيم و عذاب روز قيامتمان بيشتر شود.
    به نظرم روشن مي‌رسد که تصوير شما از رواج متعه نادرست است؛ مسئله به اين سادگي نيست که مردي برود و با زني مدتي رابطه برقرار کند و بجه‌دار شودو بعد به خوبي و خوشي آن بچه را با زن خودش بزرگ کند. مشکلات متعددي مي تواند ايجاد شود که بايد آن‌ها را هم در نظر گرفت و بعد راه حل داد.
    پاسخ

    ازدواج موقت اگر آن گونه كه در فقه شيعه آمده و ما همان را داريم بيان مي كنيم اجرا شود هيچ مشكلي به وجود نمي آيد و هيچ حنبه ي منفي ندارد (البته حساب ترس هاي موهوم ناشي از رسوبات عرف غلط ما كه سال ها به ذهن ما تزريق شده جداست) چون اين قانون از جانب خدا (نه ذهن انساني جايز الخطا) آمده است و لذا همه ي جوانب آن در نظر گرفته شده است. مگر اين كه (نعوذ بالله) بگوييد به حكمت و عدالت خدا شك داريد؛ مشكلاتي كه مخالفان اين قانون الهي در نظر دارند، ناشي از سوء استفاده از اين قانون است كه ربطي به خود قانون ندارد؛ چون استفاده ي بد از يك قانون كه آن قانون را بد نمي كند. اگر همان طور كه در يكي از داستانك هايم (سرگذشت شماره 3) گفتم: دو نفر كه مي خواهند ازدواج موقت كنند، سه جلسه يك ساعتي آموزش ببينند: (يك ساعت مسائل فقهي و حقوقي يك ساعت مسائل جسمي و جنسي و يك ساعت مسائل روان شناختي و تربيتي) هيچ يك از مشكلاتي كه قبلا گاهي در اثر نا آشنايي يك طرف يا دو طرف با اين مفاد اين قانون و جنبه هاي آن رخ مي داده پيش نمي آيد.