• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : ياد قرآن هاي قديمي بخير!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 7 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام دوستان.
    ميدونم خيلي دير نظر ميدم اما اتفاقي ديدمش.
    حرف استاد آتشين صدف تماما صحيحه و حرف دوستان هم کاملا صحيحه اما اينجا چند نکته هست:
    1 ) رسم الإملا و رسم المصحف دو چيز متفاوتن. رسم المصحف يعني کلمات همانطور که اولين بار نوشته شدن (زمان نزول)البته با اضافه کردن نقطه و علامات.اما رسم الإملا خطي است که اشکالات املايي رسم المصحف رو برطرف کرده. مثل نوشتن مائه و مئه (به معناي 100) يا رحمان و رحمن
    2 ) عثمان طه رسم المصحف را رعايت کرده است. اما رسم الخطهاي ايراني خير. ضمنا علامتها و حرکات در عثمان طه بسيار هدايتگر است اما در رسم الخطهاي ايراني علامتها و حرکات ناقص است.
    3 ) در رسم الخطهاي ايراني هم مصحفهاي زيبايي هست که در آخر صفحه، آيه تمام مي شود و جزءها صفحات مشخصي دارند و در کمال نظم هستند.
    4 ) تنها دليلي که از رسم الخط عثمان طه براي مسابقات استفاده مي شود کامل بودن علامات و حرکات است و لا غير. هرچند بهانه وحدت خط هم هست.
    5) من با استاد آتشين صدف موافقم اما با اين شرط که علامتها و حرکات به گونه اي قرار بگيرند که احتمال اشتباه صفر شود و براي قاري هدايتگر باشد.
    پاسخ

    ممنون از توضيحات و حمايتتون.