• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : خانم ها و فلسفه! (3)
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + زلفا 
    از اونجايي که خانوما زگهواره تا گور اجازشون دست آقايونه نميتونم در خدمت سمنوي شما باشم. (اين هم يکي از دلايل فيلسوف نشدن خانوما)
    يه قابلامه 24 نفره کوچيک ميدم بچه ها بيارن، بي زحمت سهم ما رو بذاريد کنار، در ضمن هسته هاش رو هم زياد بريزيد، لطفا متبرک به حديث کسا هم باشه، امر ديگه اي ندارم.
    خيلي زياد التماس دعا
    مخصوصا از مادربزرگ
    پاسخ

    اطاعت امر. پس فقط دير نکنن و گرنه فقظ شستن ظرفا به اونا مي رسه.
    + بي نام 
    سلام
    من بچه نيستم. بزرگم. نيگا...
    پاسخ

    سلام. ببخشيد قصد جسارت نداشتم. شما که از ما هم بزرگ تريد ما شاء الله.
    + زلفا 
    اصل مطلب:
    دنياي سوفي، ليزا، ليلا (اقتباسي از ليزا) و... آثار عرصه فبک(فلسفه براي کودکان) در ايران
    اين کتاب براي سن نوجوان و در راستاي برنامه فبک نوشته شده است و البته به علت جاذبه هاي نوشتاري مورد استقبال عام قرار گرفت و باز هم البته انگونه که بنده شنيده ام ايده ي اصلي براي ليپمن (باباي فلسفه براي کودکان) است و اين کتاب از کتاب ليپمن برداشت شده.
    اثار عرصه فبک همچون قارچ هاي سمي و شايد با سرعتي بيشتر در حال ترجمه است تا جنين فبک هر چه سريع تر از اين قارچ ها تغذيه کند و در ايران متولد شود. ظاهرا قرار است فبک به همين شيوه متولد شود و رشد کند و به سن جواني و يا حتي کنهسالي که رسيد ما در سر مبارک بزنيم که آي خلق الله اين علم اسلامي نيست.
    اگر قرار باشد اين کتب مبناي تفلسف بچه هاي ما باشد، من مرده شما زنده، شاهد دانش اموز و حتي کودک سکولار خواهيد بود.
    داستان دنياي سوفي ادم رو ياد " مغز در خمره" پاتنم مي اندازد.
    اينکه اين کتاب را فلسفه خونده ها بخوانند خوب است چون قطعا مثل "بي نام" متوجه مي شوند که زير اب بعضي چيزها در حال زده شدن است، اما بقيه...!!!
    حواشي:
    - منظورم از عرايضم اين نبود که چرا اين کتاب را معرفي کرديد؟
    - محتواي اين پست ارتباطي با عنوان آن و پست هاي قبلي نداشت و شما بحث را عوض کرديد/ جسارتا البته.
    - من از اين تريبون استفاده يا سوء استفاده ميکنم و از همه دوستان( مخصوصا خانم هاي فلسفه بخون که دغدغه خاصي نسبت به کودک و تعليم و تربيت دارند) ميخواهم که نسبت به برنامه فبک در ايران هم توجهي داشته باشند.
    - فک کنيد يه مامان به بچش که تحت تعليم اين فبک بوده بگه، مامان جون اين "جيزززه"، دست نزن!
    بچم احتمالا ميگه: جيز از نظر کي؟؟!!
    -ممنون از خانوم خونه که وارد بحث شدند. سلام برسونيد.
    پاسخ

    سلام. خوبين؟ نکته ي قابل تاملي است که بنده درباره اش فعلا نظري ندارم . شما هم سلام برسونيد. مادر بزرگ اين هفته مياد اينجا شما هم با بر و بچه ها بياين مي خوايم سمنو بار بذاريم.
    + بي نام 
    سلام
    نکته اولتون که اول کتاب رو بخونم بعد نقد حرف حسابه و قاعدتا جوابي نداره ولي نکته دومتون جواب داره که ... اول بايد کتاب رو بخونم.
    پاسخ

    سلام. به اين ميگن بچه ي خوب.
    + بي نام 
    سلام
    معرفي خوبي بود. ممنون. ولي نهايت اين داستان و عدم قدرت بازيگران ميدان در خارج شدن از دست نويسنده جبرگرايي نمي شود؟

    پاسخ

    سلام. ببخشيد به نظرم اول کتاب را مطالعه بفرماييد بعد نقد بهتر است. بعدشم الان بنده و شما مي توانيم از درست صاحب کلمات اين هستي خارج بشويم؟ اين جبر مي شود؟
    + دکتر مرواريد 
    سلام آقاي دکتر.
    بنده در هر دوبار گفتم رساله، اما با اتکاي مشاهدات بر نظرياتتان جنابعالي يکبار رساله را تز ترجمه کرده ايد و يک بار پايان نامه. پس تقصير از من نيست هرچند که به قول استادم: «اصلن دل آدم بايد دکتر باشد».
    راستي جداي از شوخي
    معرفي خوبي از کتاب دنياي سوفي بود به آخر ليست طويل کتاب براي خريد از نمايشگاه اضافه اش کردم. ممنون.
    پاسخ

    سلام. دکتر خودتونيد. خوشحالم که پسنديد. خداييش معرفي من يا ويکي پديا؟ خوش به حال شما من که هر چي به زمان برگزاري نمايشگاه کتاب نزديک مي شويم از ليست طويل کتاب هاي خريدني ام کاسته مي شود! فکر کنم تو نمايشگاه فقط بتونم يه نسکافه بخرم تازه اگه بن دادند!
    + مرسي 


    سلام

    مردها در ارتباط با زن ها مقوله ي بسيار پيچيده اي دارند...

    پاسخ

    سلام. دقيقا...
    + مرواريد 
    سلام استاد ناديده گرامي. دکتري از خودتونه. ما هم درد دکترمندي داريم( به قول استاد: حسي شبيه شکم درد که آدم حس مي‌کند نيازمندي شديدي به مدرک دکتري دارد.) موضوع رساله را هم اشتباه حدس زده ايد- وضع بدتر از اين حرفهاست.
    اما بعد:
    1. تا به حال برايتان پيش آمده سوالي ذهنتان را درگير کند بعد جوابش را از جايي بشنويد؟ امروز در جمعي از خانمهاي بالقوه فيلسوف بودم که اتفاقا يکي اشاره اي کرد به تفاوت زن و مرد در فلسفه خواندن. جالب بود بعضي موارد برميگشت به همان ادعاهاي به قول شما فمنيستي بنده(البته فمنيستي را به عنوان فحش به خود نميگيرم). اما نکته جالب آن بود که گوينده از آقاي جوادي آملي نقل ميکرد که تفاوت زن و مرد تنها تفاوت جسمي و رواني است و چون روح مجرد است و فارغ از اينها ، لذا زن و مرد به يک اندازه ميتوانند تفکرات انتزاعي داشته باشند.
    البته بايد خودم دقيقا به کتاب مذبور مراجعه کنم اما في الحال همين را در باب امکان فيلسوف شدن خانمها بپذيريد. راستي کتاب را « زن در آيينه جلال وجمال» معرفي کردند. کتاب را از اينجا ميتوانيد بخوانيد
    http://www.hawzah.net/fa/book/bookview/45252/0
    نتيجه مطالعاتم را اعلام ميکنم

    2. اما درباره مطلب اين پست: به گمانم دچار مغاله «مرد پوشالي» شده ايد. قرار بود نشان دهيد چرا خانم فيلسوف اسلامي شاخص نداريم. در حالي قرار نبود نشان دهيد که اقايان فيلسوف علاقه مند به آموزش فلسفه به خانمها هستند.
    3. جسارتا اشتباهي در متن هم وجود دارد. در سطر 27 اصلاح بفرماييد «...يکي از محبوبترين و مشهورترين خواننده هاي صفحه ويکي پدياي او...»! لينک اينجا واقعا اينجاست

    4. ما هم سعي ميکنيم در باورهايمان جزمگرا نباشيم هرچند که سعي هم ميکنيم تأثيري روي کسي نگذاريم- همين که بتوانيم جواب اعمال و عقايد خودمان را بعدا بدهيم هنر کرده ايم. اين هم شايد علت ديگري در فيلسوف نشدن خانمها باشد!
    پاسخ

    سلام. خسته نباشيد واقعا. آخه تز براي دکتري به کار ميره مي فرمودين پايان نامه ملت گمراه نمي شدند. و اما بعد 1. ممنون از لينکتون اين کتاب را قبلا ملاحظه فرموده ام. 2. دست شما درد نکند من که تو پست قبلي نظرم را در اين باره عرض کردم هر چند ديدگاه هاي ديگر را هم رد نکردم. پست جديدم هم چون به نحوي مرتبط با موضوع يعني فلسفه خواني خانم ها از ديد آقايان است نوشتم اگر خوشتون نمياد حذفش کنم و ديگر اين بحث رو هم ادامه ندم. 3. نه عبارت مشکلي ندارد. فقط مي ترسم بخواهم ثابت کنم ريا بشه. 4. اين هم مويدي بر خطرنکردن خانم ها و نقش آن در فيلسوف شاخص نشدن آنها.