طراحی وب سایت آیا می شود از رقص در رسانه حرف زد؟! - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن در بند توست تا بر زبانش نرانى و چون گفتى‏اش تو در بند آنى ، پس زبانت را چنان نگهدار که درمت را و دینار . چه بسا سخنى که نعمتى را ربود و نقمتى را جلب نمود . [نهج البلاغه]

آیا می شود از رقص در رسانه حرف زد؟!

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 92/12/14 10:23 عصر

 

امروز بحثی داشتم که برای رسانه‌ای ضبط می‌شد. موضوع کلی بحث این بود که چگونه شادتر باشیم؟ یکی از راه‌های که هست و من مطرح کردم تقلید از رفتارهای آدم‌های شاد بود یا به بیانی دیگر تقلید از رفتار آدم‌ها وقتی شاد هستند. و در این باره چند مورد را گفتم از جمله لبخند زدن، بلندتر حرف زدن و پرانرژی راه رفتن و زیر لب یا بلندتر چیزی را زمزمه کردن حالا چه قرآن باشد، یا مداحی یا آواز و... تا رسیدیم به رقص.


گفتم نم
ی‌دونم این را که می‌خواهم بگویم می‌تونین پخش کنید یا نه؟ یا نمی دونم بعد از گفتن این درباره‌ی من چه فکر می کنید ولی من به نظرم گفتنش لازمه.


یکی از رفتارهای آدم‌ها وقت شادی رقصیدنه که بیشتر مراجع فعلی هم گفتن با شرایطی مثل فلان و فلان حلاله حتی بعضی رقص شوهر برای همسر یا رقصیدن شخص در تنهایی یا رقص در مجلس زنانه را حلال می دونن. بالاخره خدا حلال کرده چرا ما حرام کنیم؟ خدا که از ما به این چیزا حساس‌تره و مراجع هم که دین رو بهتر و بیشتر از ما می‌شناسن. بله الان بیشتر رقص‌ها حرامه ولی این نباید باعث بشه که ما حلالش را هم نفی کنیم...

 

همه‌اش ضبط شد حدود 3 دقیقه ولی خب آخرش گفتن که ما نمی‌تونیم پخش کنیم به جاش ورزش را بگید و گفتیم.

 

با خودم گفتم: رقص حرام از رسانه پخش می‌شود ولی حکم شرعی رقص حلال را نمی‌شود پخش کرد؟!

 

بخش دوم این یادداشت




کلمات کلیدی : حکم شرعی، رقص، رسانه، مراجع تقلید