• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : ما و آيين جوانمردي!
  • نظرات : 5 خصوصي ، 62 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5      >
     
    + ذره بين 
    تيکه دوم حرفم بيشتر مزاح بود. وقتي حرف از تبار و پيشينه تاريخي اون ميشه، اين احساس طنزگونگي سراغم مياد.
    خلاصه غرض اين بود که تاييد کنم حرف شما رو و بگم خوبه فرهنگ الان ما توسط خودمون نقد بشه و آسيب شناسي بشه تا هي بهترتر بشيم.
    پز گذشته رو دادن هيچ دردي از هيچ کس دوا نکرده
    پاسخ

    التفات داشته بيديم.
    + ذره بين 
    سلام
    جواب بي نقصي بود
    حالا اگه يه نفر يه قدم بره عقب تر و بپرسه چرا ما از حضرت عباس نماد جوانمردي ساختيم و از امام حسين نه، اون وقت چي جواب ميدين؟

    حالا شما ثابت کن تبار ما ايرانيه اول! آخه شنيدم ميگن ماها (من و برخي همشهريانم) از تبار روميم!
    راستش آدم وقتي به تداخل نژادها در طول تاريخ فکر ميکنه، بحث نژاد و تبار و اينا بيشتر شبيه يه طنز ميشه ديگه تا واقعيت خارجي
    پاسخ

    سلام. اونم يه بحث جالب ديگه داره که من نمي خوام فعلا واردش بشم يعني ريشه يابي اون فعلا برام مهم نيست. به تبار هم من چندان جدي فکر نمي کنم. چون خيلي زود مي رسم به حضرت آدم و حوا (درود بر هر دوي آنها). در اين بحث هم بيش از اين نيست که دست کم تا چند جدم در ايران زندگي کرده ام والان خودم را ايراني مي دانم و نه مثلا روسي. هر چند به قول سهراب: هر کجا هستم باشم/ آسمان مال من است/ پنجره، فکر، هوا، عشق، زمين، مال من است./چه اهميت دارد/ گاه اگر مي رويند/قارچ هاي غربت؟...
    + بي نام 
    عجب جوابي عامو! در خواب نيز نمي ديديم چنين تشبيهي را !!!
    پاسخ

    قابلي نداشت. البته از جناب حافظ کش رفتم که فرمود: عروس طبع را زيور ز فکر بکر مي‌بندم/ بود کز دست ايامم به دست افتد نگاري خوش
    + بي نام 
    سلام
    حالا چرا مادر عروس؟ خيلي بي جا گفتم؟
    پاسخ

    سلام. نه بابا. نظر خوبتون ميشه عروس و صاحبش هم مي شود مادر عروس ديگه خالو.
    + بي نام 
    سلام
    ممنون جناب سلسبيل. در مورد سوالاتتون، جوابي به ذهنم رسيده که البته در کامنت قبلي هم اشاره اي بهش داشتم. سخنرانان ما در سخنراني هاي خودشون بايد در زمينه عقايد مردم هم به دنبال بالا بردن بينش اون ها باشند هم گرايششون. در زمينه گرايش هيچ چيزي جز مجموعه درد و آلام و فداکاري ها و محبت ها نمي تونه تاثير گذار باشه ولي در مورد بينش، چون هدف نهايي درک مخاطب و حرکت به سمت اون هست، يک راه آسون تر نشون دادن فداکاري ها و اوصاف واضح حضرت عباسه ولي در مورد امام، صداقت، صميميت، علم، جود، ايثار، شجاعت و ... در سايه مظلوميتشون به آسوني به مخاطب نشون داده نمي شه و نياز به اضافه کردن مطالب ديگه از ساير عمر مبارک امام هست که نسبت به اوصاف حضرت عباس که فقط در برهه زماني واقعه عاشورا هم بيان مي شه، چون به اون غم ها و مصيبت ها و گريه ها نزديک تره و از طرفي حماسي هست و از طرف ديگه آرزوي دروني هر شيعه اي ياري رساندن به امام در اون شرايط هست که اين آرزو به دست حضرت عباس در صحنه ذهن مخاطب ترسيم مي شه و شايد هم تحسين و کمي هم با احتياط شايد بشه گفت همزاد پنداري! نتيجه اين همه و البته چيزهاي ديگه اين شده که الان عزاداري هامون به اين سمته.
    ( يعني خوشم مياد از خودم نظريه مي پردازم در حد تيم ملي ها! اي ول)

    پاسخ

    سلام. به افتخار مادر عروس به کف مرتب.
    + فاطمه 

    سلااااااااام
    بح بح اسامي عزيزم.
    چقدر من حضرت عباس رو دوس دارم چقدرم امام رو...
    نترسيد باباجان. مرد گنده که نميترسه. عيبه. مردم چي ميگن.
    منم با دوستام موافقم. (شکلک موذيانگي)
    پاسخ

    سلام بر شما و رسيدن بخير. ما هم از همين مردم مي ترسيم خالو.
    سلام به گرمي تمام شدن امتحانات!
    من با بي نام در مسئله امام شناسي بر سر منابر موافقم.
    اما نکات عميق تر هم بايد باشه. يعني بايد ببينيم چرا گرايش عزاداري ها به اين سمت بوده؟ و آيا اين مطلب درباره همه صادق هست يا نه؟ راه حل چيه؟
    پاسخ

    سلام بر شما. حالا بايد صحبت کنيم. دير اومدي زودم مي خواي بري؟
    + ..... 

    پاسخ

    چه بامزه.
    + آ...دل...ه 
    از آنجا که بنده با حفظ سمت(منطقدان بزرگوار بودم قبلا) يکي از تحليلگران بزرگوار سياسي نيز ميباشم که از پست اخير وبلاگم معلومه.
    پس ضمن اينکه الان بايد دوباره بهم بربخوره، مجبورم حالت تدافعي بگيرم.
    اصلا شما به اين سوال جواب بديد که ، چرا وقتي خدا هست، امام مي‌خواهيم؟ وجوه کمال، در خدا که خيلي بيشتره.
    چرا هميشه مستقيم سراغ خدا نميريم؟
    چرا موقع نماز ياد خداييم و موقع عرض نياز، ياد معصومين؟؟؟


    پاسخ

    چه بامزه. من همين جوريشم نگرانم از حرف من سوء برداشت بشه، اون وقت منطقدان و تحليلگر بزرگي مثل شما هم اينو مي گه ديگه بدتر. براي دفاع از خودمم که شده عرض کنم خب خود خدا فرموده متوسل بشين ما چي کار کنيم. البته مي دونم شما به يه نکته ي ظريف ديگه مي خواستين اشاره کنين احتمالا که دوست دارم يه وقتي درباره اش جدگانه گفتگو کنيم. اوکي؟
    + ذره بين 
    حرف جناب ديده بان جالب بود. اما توجه نداريم که سوال در همين نکتس که چرا هيبت فقط در حضرت عباس ياد شده؟ امام حسن و امام حسين هم پيش پدر مشق شمشير کرده بودن و در جنگاوري نمونه بودن. مگر در عظمت و هيبت و در عين حال مظلوميت امام حسين شکي هست؟
    براي همينه که من ميگم ما اين ويژگي ها رو در غير معصوم بزرگتر و عميق تر درک ميکنيم و الگوگيريمون از اونها راحت تره
    + ديده بان 
    با سلام
    راستش زياد بهش فکر نکردم اما شايد يک دليلش اين باشه که ديدن مظلوميت در کسي که مدام از قدرت و شجاعت و هيبت علوي اش شنيديم برامون بسي تألم بارتره. اقتدار و مظلوميت وقتي با هم جمع ميشن چيز غريبي از آب در مياد.

    پاسخ

    سلام. پاسخ شما هم نکته دار و نکته آموز است.
    + بي نام 
    سلام
    وقتي مي خواهند در مورد چرايي قيام عاشورا و تاريخ آن زمان فکر کنند، بايد به سراغ عنصر اصلي بروند پس بايد از امام صحبت بشه ولي از طرفي وقتي واقعه عاشورا نقل مي شه، محور بحث فداکاري ياران و غمي است که به دل آقا وارد مي شه. در اين بين از اوصاف حضرت عباس که قابل الگوگيري، قابل فهم و مشخص تر هست بيشتر تعريف مي شه ولي در مورد خود امام اين طور حرف نمي زنند. نتيجه طبيعي امر اين هست که تحسين ها و نام گذاري ها به سمت حضرت عباس بره و امام معصوم رو در حد داستان هاي زمان کودکي و غم هاي کربلا و مطالبي از اين دست بشناسيم. اين ايراد به اين جا برمي گرده که کسي چندان به دنبال تحليل شخصيت امام در واقعه عاشورا روي منابر نيست و شناختي به مردم داده نمي شه چون اين تحليل کار سخت تري است. از طرفي هم مردم عموما اهل تحقيق و مطالعه نيستند. به نظر من چيز غريبي نيست که هر چقدر پول داديم، آش خورديم و متاسفانه پول و شناخت ما سطحي و اندکه و صرفا وقايع مشخص را مي بينيم.
    پاسخ

    سلام. نکات جالبي در نظرتون بود.
    + ذره بين 
    سلام
    شايدا:
    چون حضرت اباالفضل معصوم نبود و در پيروي از امر امامش الگوساز شد.

    يه چيزي هم هستا، براي ماها سرزدن کارهاي خاص و بزرگ از غير معصومين خيلي شگفت آورتر از انجام اعمال بزرگ توسط معصومينه. براي همين باهاش مواجهه خاصي داريم.
    انگار ته دل ما، نعوذ بالله امام حسين به جبر در کربلا حاضر شد و سختي ها رو متحمل شد و حضرت عباس به اختيار و با خلوص و مردانگي. اين حس جبر و اختيار، نتيجه همون نگاه عوامانه به ويژگيهاي معصوم و غير معصومه.

    پاسخ

    سلام. اينم جواب قابل تامليه.
    سياسيه؟
    آهان، فهميدم. سياسيه !!

    نظرسنچي از استاد:
    چه نوع کمپوتي رو دوست داريد تا براتون بيارم زندان اوين؟؟؟؟؟
    پاسخ

    راني آناناس.
    + ديده بان 
    با سلام
    حالا که خود مسبّب کنجکاوي مان شديد ديگه راه نداره!!!!! بفرماييد
     <      1   2   3   4   5      >