• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : داستان... (5)
  • نظرات : 2 خصوصي ، 24 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ذره بين 
    درسته. اما اگه اين خانم اين ايثار رو نکنه و با همچين مردي ازدواج نکنه، معنيش اينه که صفت ناپسند اخلاقي داشته؟
    منظورم اينه که در بحث ازدواج مجدد آقايون هم اگه همين دلايل رو در نظر بگيريم، مال وقتيه که خانم اول، از حق خودش به نوعي گذشت ميکنه و اون حس درونيش رو نديد ميگيره و اين يه حسن اخلاقيه. اما چرا اگه اين اتفاق نيفته، ما ميگيم اين خانم بر اساس متون ديني يه رذيلت اخلاقي يعني حسادت رو بهش دچاره؟
    اگه اين حسي که اين خانم نسبت به همسرش داره و دلش ميخواد که تنها معشوقش باشه، يه ويژگي طبيعي هست، خوب معنيش اينه که تاهل براي خانمها با همين حس تعريف ميشه. خانمها در زندگي با همسرشون از طريق تامين همين حسه که به آرامش ميرسن.
    پاسخ

    براساس سرشماري که در سال 90 صورت گرفت بيش از دو و نيم ميليون زن سرپرست خانوار وجود دارد و بر اساس گزارش کميته ي امداد امام خميني (ره) از سال85 تاکنون به طور متوسط هر سال آمار زنان سرپرست خانوار 40درصد افزايش يافته است. (با اندکي جستجو در سايت‌هاي رسمي و معتبر ايراني مي‌توان اين آمارها را با اندکي کم و زياد در ارقامشان پيدا کرد)حال آيا به نظر انتظاري دور از عقل و شرع و عاطفه است بعضي از زنان مسلمان ايراني که داراي شوهراني عاقل، متعادل، متدين و به لحاظ مالي توانا هستند به همان دلايلي که در مورد قبلي گفته شد، به همسران خود اجازه دهند، حتي تشويقشان کنند که چنين زنان غالبا مستاصلي را زير پر و بال خود بگيرند و مثل دو تا دوست در کنار هم زندگي کنند؟ درباره ي سوال بالا: ببينيد مسئله دو صورت دارد يک وقتي هست يک زن خاص نمي خواهد گذشت کند، اشکالي ندارد غالبا اما يک وقت هست هيچ زن مسلمان ايراني حاضر به چنين کاري نيست. چيزي شبيه بحث وجوب عيني و کفايي.شبيه مسئله ي قبل. يک وقتي هست که يک دختر نمي‌خواهد با چنين جانبازي ازدواج کند خب اين ايرادي ندارد غالبا اما شما وضعيتي را تصور کنيد که هيچ دختر ايراني حاضر نمي‌شد با چنين مرداني ازدواج کند. آن وقت چه؟ در آن صورت قضاوت شما نسبت به دختران و زنان ايراني چه بود؟