وبلاگ :
كوهپايه
يادداشت :
زيبايي فرصت يا تهديد؟
نظرات :
5
خصوصي ،
15
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
مرسي
ببخشيد اما من دليل اين عقيده زن ها رو اين ايه شريفه ميدونم: 129 سوره نساء: ولن تستطيعوا ان تعدلوا بين النساء. براي زنها عدالت در عشق خيلي مهمه. معذرت ميخوام اما نگاه يک جانبه به روايات رو درست نميدونم هم اون کتاب رو خوندم هم پست هاي داغ و دوآتيشه شما رو درمورد ازدواج مجدد. اين که خانمي نخوادعشق رو تقسيم کنه اين مصداق غيرت که در روايت اومده نيست. شما ميتونيد بگيد هست. خيلي جالبه همين بحث رو خانم ها هم در مورد مهريه دارند که چراآقايون اول قبول ميکنند و بعد ميمونند توي گل. ببينيد استاد اگر فقط بخواهيم به مثال ها توجه کنيم منم بلدم مثال بيارم هزارتا که مردا از روي عاطفه تصميم ميگيرند پس ... بيايد درست و واقع بينانه بحث کنيم. اگرم نميخوايد که هيچ. شما اون ور جوي. ما هم اين ور.
پاسخ
نکتهي اول اينکه علت مخالفت زنان ايراني با ازدواج مجدد اين آيه نيست به اين دليل که زنان تحصيل کردهاي که اين آيه را مي شناسند و زنان بيسواد يا کم سوادي که اين آيه را نميشناسند هر دو در اين مخالفت موضع يکساني دارند دليل دوم اينکه حتي زنان فرهيختهاي مثل حضرت عالي نيز با عرض معذرت معنا و تفسير صحيح اين آيه را ندانسته و صرفا بر اساس حدس و خوشايند خود آن را تفسير به راي مي کنيد. نکتهي دوم اينکه منظور از عدالتي که خداوند از مردان در بحث ازدواج مجدد خواسته به تصريح مفسران و فقيهان برجسته عدالت در عشق و احساسات نيست که اين خارج از اختيار و توانايي انسان و ناممکن است (و اين بخش از آيه نيز که شما به آن اشاره کرديد همين را مي گويد) بلکه منظور از آن، عدالت در امور مربوط به زندگى از قبيل حق همخوابگي، نفقه و ... است. پس لطفا تفسير آيه ي 3 سوره نساء را هم ببينيد. لطفا اظهار نظر مسئول دفتر مطالعات و تحقيقات زنان،حجت الاسلام زيبايي نژاد، هم ببينيد تا دريابيد چگونه دين ما تابع سليقه هاي ما شده تا جايي که ترجيح مي دهيم به فرموده ي حضرت علي (ع) کافر به حساب آييم ولي مثلا احساس عشقمان مخدوش نشود. (
http://www.iranzanan.com/news/cat-72/001688.php)