طراحی وب سایت آنچه درباره ی یک آخوند باید بدانیم! - کوهپایه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسادت و تملّق روا نیست، جز درجستجوی دانش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

آنچه درباره ی یک آخوند باید بدانیم!

ارسال‌کننده : محمد رضا آتشین صدف در : 88/12/5 10:46 صبح

 

آخوند هم یک آدم است مثل همه‌ی آدم‌ها!

 

یکی از دوستان می‌گفت: برای تبلیغ به یکی از مناطق روستایی یکی از استان‌ها رفته بودم. وقتی رسیدم آنجا، با یکی از اهالی رفتیم به طرف خانه‌ی کسی که قرار بود در مدت دهه‌ی محرم میزبانم باشد. بالاخره رسیدیم. زنگ در بزرگ گاراژی خانه را زدیم. پسر نوجوانی در را باز و سلام کرد. همان وقت صدای بم مردانه‌ای از داخل خانه شنیدیم که با فریادی که آخرین فرکانس‌هایش به ما می‌رسید از پسر پرسید: کیه بابا؟ پسر گفت: یه آخونده با یه آدم!

بنابراین:

1. اگر دیدیم آخوندی مشمّایی حاوی گوشت در دست، از مغازه‌ی قصّابی بیرون آمد، تعجب نکنیم. چون همان طور که ثابت شد، آخوند هم آدم است!

2. اگر دیدیم آخوندی بچه‌‌اش را آورده پارک یا شهربازی تعجب نکنیم. چون بچه‌ی آخوند، آدم است نه آخوند!

3. اگر دیدیم آخوندی با خانمش از یک بوتیک بیرون آمد تعجب نکنیم چون غالبا خانم آخوند هم آدم است!

4. اگر دیدیم آخوندی مقابل یک اسباب فروشی ایستاده و دختر کوچولویی مو طلایی‌ کنارش ایستاده و با انگشت به نقطه‌ای از ویترین اشاره می‌کند و پسر کوچولویی مو مشکی به نقطه‌ای دیگر، تعجب نکنیم. چون هیچ دختر یا پسر بچه‌ای آخوند نیست!

5. اگر عید دیدنی رفتیم خانه‌ی آخوندی و دیدیم که آجیل و شیرینی و پسته و گردو گذاشت جلوی ما، تعجب نکنیم. چون بالاخره ما که آدم هستیم نه آخوند!

خلاصه کنم؛ اگر هر کار مشروع و معقول و معروفی که هر آدمی ممکن است انجام بدهد، از آخوندی سر زد تعجب نکنیم چون بی‌چاره آخوند هم آدم است. البته قبول دارم بالاخره آخوند باید سعی کند لااقل کمی هم شده، آدم‌تر از بقیه‌ باشد.





کلمات کلیدی :