• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : حرف مرد واقعا چند تاست؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 21 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + بي نام 
    سلام
    آرزوي جالبي بود. چقدر خوب که بعد از مدت ها پست جديد زديد.
    شايد عدم وجود اين مساله در کشورمان اقلا در زمينه هاي مذهبي برگردد به آرمان هاي ديني ثابت و قرائت تقريبا ثابت ما از دين که در بهترين حالت هميشه به دنبال کشف سوالات جديدتر هستيم تا نقد برداشت هاي قبلي! در زمينه هاي غير ديني نيز عموما مطالب ما نوآوري خاصي ندارد تا تغيير خاصي را انتظار بکشد، ترجمه هم که اين حرف ها را ندارد!
    منتها در آثار غربي، گاهي نظريه اي داده مي شود کاملا مخالف نظريات قبلي، شايد چون به جايي خود را متعهد و بدهکار نمي بينند، حتي گاهي به اخلاق! و شايد به خاطر پذيرش فلسفه هاي مختلف! اما واقعا اين شجاعت در نويسندگان غربي وجود دارد؟
    پاسخ

    در حد تجربه ي محدود خود در خواندن آثار آنها، به نظرم در اين زمينه از ما بيشتر پيشتر هستند. نکاتي که درباره ي ريشه هاي اين مسئله فرمودين قابل تامل هستند. ممنون. ولي من تصميم نداشتم وارد ريشه يابي بشوم. تحت تاثير هر عاملي باشد اهميتي ندارد و حتي اهميتي ندارد که غربي ها اين طور هستند يا نيستند يا چقدر اين طور هستند يا نيستند، مطرح کردن غربي ها براي من نوعي گشايش باب بحث بود. مهم اين است که هر کس از ما به ناآگاهي هاي خود آگاهي داشته باشيم و دليري در بيان آن داشته باشيم و گاهي جزميات خود را (حداقل در موارد اختلافي) بازکاوي کنيم. باز هم ممنون بابت نظر خوبتون.
    + آ...دل...ه 
    ولي من خيلي فروتنم!
    توي کنکور، بيش از نيمي از سوالات را با "نمي‌دانم" رد کردم

    اصلا يه احساس علاقه اي به خودم سراسر وجودمو فرا گرفت با اين مطالب شما
    عذاب وجدان و خودسرزنشگري‌م هم کمترشد. بايد به خانواده‌م هم اطلاع بدم تا بدونن چه حرکت باارزشي زدم
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ دوشنبه 92 بهمن 28 نوشته شما با عنوان حرف مرد واقعا چند تاست؟ به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هما و دبير سرويس آن محبوبه محمود بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    با سلام و سپاس از نيک نظري شما.
    + ذره بين 
    سلام
    چه آرزوهاي دقيق و سنجيده اي...
    واقعا کاش ذره اي از اخلاق علمي غربيان ( ي که معمولا به بي اخلاقي متهمشون ميکنيم) رو ماهم داشتيم.
    همش نغز بود. نمونش همين جملات پاياني:
    "يعني تو رو به حضرت عباس حتي يکي از آنها نيست که بشود درباره‌ي آن نوشت: "پاسخ اين پرسش بر نگارنده نيز معلوم نيست" يا "فرصت پژوهش براي يافتن پاسخ اين پرسش را نيافته‌ام و پاسخش را اکنون نمي‌دانم!؟" يا..."

    کاش آدما انقدر شجاعت و جسارت داشتن که به راحتي صداي شکسته شدن هيمنه غرور کاذب علمي خودشون رو بشنون اما نه نااميد و سرخورده بشن و نه موضع نابه جا بگيرن.
    درباره آثار علمي مکتوب که جاي خود داره، ما گاهي از تصحيح يه حرفي که شفاهي زديم جايي هم ميترسيم. پرگويي نکنم که شما همين حرفها رو خيلي زيباتر و کاملتر گفتيد...

    پاسخ

    سلام و سپاس بابت نظر خوبتون.
    سلام
    جانا سخن از زبان ما مي گويي...
    بعضي ها انگار از بدو تولد صاحب نظر و به قول معروف "تمام" بوده اند و هرچقدر بگويي "آقا فلان دست نوشته اي که در سن 20 سالگي نوشتي کمي ايراد دارد..." مي گويند "در آن متن داشتم به يکي از افکارم که اکنون پرورانده ام اشاره مي کردم، شما متوجه نيستيد..."
    پ.ن : والله ما که آدم خوبه ايم.هم نقد پذير هم باسواد هم ... ببخشيد حواسم نبود، من بي سوادم(رجوع شود به روحاني چاپ صدم سال 1392)
    يا علي
    پاسخ

    سلام و درود. ممنون که نظر دادين.
     <      1   2