ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3      >
 
يه نکته اي که از نوشته تون دستگيرم شد اينه که
اونايي که بي حجابا رو باکلاس تر و محترم تر مي‌دونن ، خودشون آدماي بي‌کلاس و نامحترمي هستن چرا که عقلشون به چشمشونه.
و تقريبا عقل ندارن .
پاسخ

واقعا!؟ چه جالب! هر چي فکر کردم چطور از اين نوشته اين برداشت رو فرمودين عقلم به جايي نرسيد. البته من درباره ي احترام چيزي نگفتم چون اون يه بحث ديگه داره. اگه بخوام در يک جمله بگم منظورم اينه که "در خيلي جاها بيشتر تحويلشون مي گيرن." چرا؟
+ بي نام 

بله ديگه زرنگيد حاج آقا. مي دونيد شاگرد جماعت رو ناراحتي استادش حساسه هي انگشت بذاريد رو نقطه حساسيت ما. اگر روزه ي سکوت حلال بود و من روزه بودم تا حالا چند بار روزه ام رو شکسته بوديد.
پاسخ

اختيار دارين. نقل ناراحتي نبود. واقعا احساس کردم بحث زياد جالب نيست انگار. عرض کردم که البته تصميم گرفتم ديگه در باره ي کميت کامنتا حساس نباشم يا لااقل چيزي نگم.
+ بي نام 
سلام
ببخشيد کامنت 3 که نوشتم به هم ريخته و من متوجه نبودم موقع کپي که درستش کنم. ميشه از اون جايي که نوشتم شماره 3 حذفش کنيد؟ اول و آخرش يه مطلب پيوسته است ولي وسطش مورد قبلي کپي شده درستش اينه:
از همه اين ها گذشته به نظرم اين لفظ روشنفکر با همون ريشه تاريخي اش به اين جديدي ها مي چسبه و الا پيوند دينداري و شيک بودن و خوب فکر کردن و منطقي بودن و در مواردي مهربون بودن و خوش برخورد بودن با توجه به حرف هاي عليه اي که به مذهبي ها به خصوص چادري ها مي زنند پيوند عجيب و غريبي نيست.
پاسخ

ببخشيد چون بعدش 4 رو نوشتين نميشه. اشکالي نداره. ولي تلافي يه مدت کامنت نذاشتن رو دراوردين. که البته جالب بود و خواندني ممنون.
+ بي نام 
کامنت 4:

يه چيز ديگه به نظرم اين تصوري که شما فرموديد( اينکه مردم اين رو مثبت مي دونند) خيلي هم رايج نيست. اقلا در خيلي از موارد اين تصور عموميت نداره. بالاخره اين مذهبي هاي خوش تيپ و ... با آدم هاي زيادي مراوده دارند و تعدادشون مخصوصا تو اين روزگار اصلا کم نيست و گوي سبقت رو از اين نظر از مذهبي هاي سنتي برده اند.
ببخشيد خيلي حرف زدم.
پاسخ

شايد در بعد نگرش اين طوري باشه که شما مي فرماييد. با اين حال به نظرم بشه عمومي بودن اين نکته رو که جامعه ي ما غالبا بدحجاب ها رو بيشتر تحويل مي گيره، ترديد کرد. (جنبه ي رفتاري سوال مظرح شده). اختيار دارين.
+ بي نام 
کامنت 3:
از همه اين ها گذشته به نظرم اين لفظ روشنفکر با همون ريشه تاريخي اش به اين جديدي ها مي چسبه و الا پيوند دينداري و شيک بودن و خوب فکر کردن و منطقي بودن و در مواردي مهربون بودن و خو3. باز بودن ذهن و نداشتن ديدگاه هاي محدود: ذهن تا نمودي نداشته باشه خونده نمي شه ولي پوشش چادري مخصوصا با چادر ساده و معمولي، نمود خيلي از تفکراتش رو مي گيره و تا باز نشه از راه لباسش نمي شه فهميد چي تو ذهنش داره و البته اين رو هم نبايد در نظر گرفت که مذهبي هاي ما به عنوان افرادي که به ديني که از 1400 سال پيش هست، پايدارند و با توجه به عملکرد اين افراد از زمان انقلاب به اين ور اون هم با افراطي گري هاي خيلي ها که با قيچي موهاي بيرون بدحجاب ها رو گرفتند يا نوار رو از توي ضبط ماشين مردم... و موادري از اين قبيل که تا الان هست خوب بعيد هم نيست برچسب دگم بودن به بعضي ها به حق و به بعضي ها به ناحق زده بشه.
ش برخورد بودن با توجه به حرف هاي عليه اي که به مذهبي ها به خصوص چادري ها مي زنند پيوند عجيب و غريبي نيست.
پاسخ

درباره ي ارتباط غرب گرايي با روشنفکري نکته ي درستي رو فرمودين که بعد يکي دو نکته درباره اش عرض مي کنم.
+ بي نام 
کامنت2:
2. امروزيه: چون خيلي از مانتويي ها بيشتر مي توانند ميل خودنمايي را که در جنس زن وجود داره به معرض نمايش بگذارند. ( البته اين به نظرم خيلي با بالايي توضيحش فرق نداره و توي يه مايه هستند.) به علاوه اين که خود چادر نماد هويت ايراني ماست پس با خودش حرفي از سنت داره و نه مدرنيسم. شايد يکي از دلايل اين که انواع چادر ايراني به بازار اومد اين باشه.
3. باز بودن ذهن و نداشتن ديدگاه هاي محدود: ذهن تا نمودي نداشته باشه خونده نمي شه ولي پوشش چادري مخصوصا با چادر ساده و معمولي، نمود خيلي از تفکراتش رو مي گيره و تا باز نشه از راه لباسش نمي شه فهميد چي تو ذهنش داره و البته اين رو هم نبايد در نظر گرفت که مذهبي هاي ما به عنوان افرادي که به ديني که از 1400 سال پيش هست، پايدارند و با توجه به عملکرد اين افراد از زمان انقلاب به اين ور اون هم با افراطي گري هاي خيلي ها که با قيچي موهاي بيرون بدحجاب ها رو گرفتند يا نوار رو از توي ضبط ماشين مردم... و موادري از اين قبيل که تا الان هست خوب بعيد هم نيست برچسب دگم بودن به بعضي ها به حق و به بعضي ها به ناحق زده بشه.

+ بي نام 
کامنت 1:
سلام تعريف شما از روشنفکر اين بود:
" به معنايي که مردم عادي در زندگي روزمره به کار مي برند، بود؛ يعني کسي که به روزه، امروزيه، ذهنش بازه و ديدگاه هايش محدود و دگم نيست که غالب مردم ما اين کلمه رو در اين معنا مثبت مي دونن."
اين تعريف بيشتر به بدحجاب ها نسبت داده مي شه زيرا:
1. به روز بودن: وقتي کسي چادر نداره، نوع پوشش در معرض ديده و جبر بيشتري داره نسبت به يه چادري که مدام از مانتوهاي متنوع و رنگ رنگ استفاده کنه و مدگرايي هم اين جا نمودش بيشتر مي شه و البته هماهنگي با دوستان هم تيپ و ... در حالي که چادري ها گرچه نه به اندازه مدگرايي ولي به اندازه معقول هم به روز باشند زير چادر مانتوهاي متنوع مي پوشند و در ديد اوليه اصلا به چشم نمياد. پس احيانا در موردش ممکنه بدتصور بشه.
2. امروزيه: چون خيلي از مانتويي ها بيشتر مي توانند ميل خودنمايي را که در جنس زن وجود داره به معرض نمايش بگذارند. ( البته اين به نظرم خيلي با بالايي توضيحش فرق نداره و توي يه مايه هستند.) به علاوه اين که خود چادر نماد هويت ايراني ماست پس با خودش حرفي از سنت داره و نه مدرنيسم. شايد يکي از دلايل اين که انواع چادر ايراني به بازار اومد اين باشه.
پاسخ

نکته هاي مفيدي فرمودين. ممنون. منتها عرض بنده اين بود که از چرا بسياري از مردم با ديدن چنين وضعيت ظاهري اي، چنين قضاوتي نسبت به شخصيت و انديشه و منش و روحيات (وضعيت باطني) اين جور خانم ها پيدا مي کنند.
+ مرسي 


سلام

بنده متوجه نشدم اينکه از ديدن زيبارويي حظي برده بشه يعني عشق مجازي؟!

پاسخ

سلام. سلام. پس يعني بايد توضيح بدم؟ به نظرم اگر کسي با حوصله اون چند خط رو بخونه متوجه مطلب ميشه ولي اگر لازم بود بفرماييد. توضيح بدم.
سلام
اگه بگم بابت هر نظري که توي وبلاگم بديد، هزار تومن بهتون مي دم بازم به مطب جديدم نظر نمي ديد؟
خب دو هزار تومن؟
نشد. خب سه هزار تومن؟
نشد. يه جفت کليه؟
نشد. با آمريکا صحبت مي کنم تا پادشاه سوريه بشيد...
بازم نشد. رئيس جمهور امريکا شدن چي؟ راضيتون مي کنه؟
نه !
ببخشيد. عجب پيشنهاد بي خودي دادم.
خب عيب نداره. يادم نبود شما کجا و ما بيچاره ها کچا؟
نه؟

شوخي کردم بابا .. .
خيلي وقت بود نظر طنز به کسي نداده بودم گفتم ياد خاطرات دوران جووني هام کنم و بعد از مدت ها دوباره يه همچين نظري بدم ...
ياعلي

(حق چاپ اين نظر محفوظ است)

پاسخ

سلام. يارانه تون رو مرحمت کنيد کافيه.
+ ذره بين 
سلام
با علت اول موافقم.
شعر سعدي دو موضوع از پستهاي ديگه وبلاگ رو به ياد آدم مياره: خوشگل بودن يا نبودن مساله اين است و سر خود ستايي هنرمند.
منتظر بقيه نکته هاي نابتون هستيم استاد
البته مثل اينکه ديگه قابل نمي دونيد ما ها رو!
پاسخ

سلام. ممنون. اختيار دارين. من که عذرخواهي کردم.
سلام عليکم و رحمة الله
خوشم مياد خودتون حرف دل من رو توي خط آخر بيان کرديد.

ياعلي
پاسخ

سلام. خوشم ياد که خوشتون مياد.
+ شيرين 
سلام
به نظرم همچين با کلاس هم نيستند؛ اما خوب شايديکي از دلايل اونايي که اين فکر رو مي کنند اين باشه که بالاخره وقتي کسي در رعايت حجابش اينقدر در قيد و بند نباشه در موارد ديگه هم مي تونه نباشه؛ مثلا در مورد روابطش با آقايون. خوب خيلي راحت برخورد مي کنه و اين باعث ميشه که شخصيت خودشو بيشتر و حرفهاشو بهتر بيان کنه.
افراد مذهبي گرچه روابط اجتماعي خوبي هم داشته باشند ولي سعي مي کنند در روابطشون قيد و بندي داشته باشند و مراقب باشند.
البته دليل ديگه هم مي تونه داشته باشه مثل اينکه مثلا تعريف جامعه از با کلاس چي باشه مثلا اينکه کسي که غرب زيستن را سرمشق خودش قرار داده و به اصطلاح افراد با کلاس افراد روشنفکر و متاثر از غرب دانسته مي شود. پس افراد با کلاس افراد غير مذهبي گفته مي شود . خوب مسلما فرهنگ غربي هم با تجملات آغشته است.
پاسخ

سلام. موافقم.با ذکر اين نکته که عرض کردم باکلاس منظورم تاييد اين قضاوت نبود بلکه توصيف يک تفکر رايج در جامعه بود. نکته ي راحت تر بودن در حرف زدن و بيان شخصيت هم قابل توجه بود. ممنون با اين توضيح که مسئله اي که عرض کردم حتي پيش از آن مطرح است که چنين زناني با مرداني که چنين قضاوتي درباره ي آنها دارند حرف بزنند و مراوده اي داشته باشند (آن سر جاي خودش)؛ يعني بخشي از جامعه ي ما به محض ديدن چنين زناني چنين قضاوتي درباره ي آنها دارند.
+ بي نام 
سلام
در مورد اين مساله فکر مي کنم خوبه به اين نکته هم توجه کنيم که در تاريخ قبل از انقلاب، روشنفکر به کسي گفته مي شد که گرايش به فرهنگ غربي داشت. به نظرم الان هم فرقي نکرده و روشنفکرها باز گرايشاتي اون طرفي دارند.( البته در مورد اين ها بايد گفت تلفيق دينداري الان و رفتارهاي نسبتا اروپايي،بر خلاف گذشته که دين براي روشنفکرهاي اون دوره خيلي کم رنگ تر بود)منتها اين افرادي که فرموديد خودشون، خود را روشنفکر مي نامند و روشنفکر بودن چندان هم جنبه مثبتي نداره مگر براي کسي که خودآگاه يا ناخودآگاه زندگي غربي را دوست داشته باشه.
چون مبناي من با شما در مورد اين بحث کاملا متفاوت بود( در بحث روشنفکر دونستن آدم ها) ترجيح دادم بيشتر بخونم و فکر کنم. لطفا موارد بعدي تون رو هم بفرماييد.
با تشکر
پاسخ

سلام ممنون از نظر جالبتون. فقط اينکه منظور من از واژه ي روشنفکر در اينجا معناي اصطلاحي اون که مثلا دکتر شريعتي و آل احمد و شاملو و بعدا سروش و ملکيان و... مصاديقشان به شمار ميان نيست بلکه به معنايي که مردم عادي در زندگي روزمره به کار مي برند، بود؛ يعني کسي که به روزه، امروزيه، ذهنش بازه و ديدگاه هايش محدود و دگم نيست که غالب مردم ما اين کلمه رو در اين معنا مثبت مي دونن. مي گن فلاني آدم روشنفکريه. حالا ممکنه طرف ديپلم داشته باشه. البته اين بحث گرايش به غرب نکته ي مهمي داره که بعدا درباره اش صحبت مي کنم. باز هم ممنون.
+ سلام 
سلام
اتفاقا اين بحثتون خيلي جالبه
من که پيگيرم
لطفا ادامه بدين
پاسخ

سلام. خب چرا چيزي نمي گين. آدم روحيه مي گيره.
+ مرسي 


کفري شدن : سخت ناراحت و خشمناک شدن . نظير بالا آمدن کفر. (از فرهنگ لغات عاميانه ? جمال زاده ) :
نه به سر شوق نگاري نه حضوري تا?ثير
عشق کفري شده از دست مسلماني ما.

تا اون جايي که يادمه دختر بي ادبي نبودم. اما عاميانه و محاوره حرف ميزنم . منظور من از اين کلمه مورد بالا بود. هرچند ديگه به کار نميبرمش.

پاسخ

شرمنده. قصد جسارت نداشتم. بحث ادب در کار نبود.. بله حق با شماست کفري شدن کنايه از ناراحت شدن زياده ولي معناي اصلي آن يعني اينکه آدم آن قدر عصباني بشود که نعوذ بالله کفر بگويد. که البته بيشتر ما به معناي اصلي اش توجه نداريم. براي همين به کار مي بيرم گاهي.
 <      1   2   3      >