• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : زن كرايه اي!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بي نام 
    سلام خدا قوت!
    تو اين نوشته صيغه در مقابل هرزگي مقايسه شده خوب مسلما ارزش زن با صيغه حفظ مي شه نسبت به هرزگي و اين نوشته متناسب با دوران شاه و اروپا و فلان هست ولي عمده کساني که مخالف صيغه در روزگار کنوني ايراني هستند براي پسران و دختران شديدا محتاج نيست بلکه به خاطر مقايسه ازدواج موقت و دائم هست. اين اشکال مذکور رو لطفا از اين باب بررسي کنيد: آيا ازدواج موقت در مقابل ازدواج دائم کرايه دادن جسم توسط زن به مرد نيست؟ با توجه به دريافت مزد به عنوان مهر در ازدواج موقت و بخشش مهر به عنوان ايثار در ازدواج دائم( يعني با وجود تفاوت رويه افراد در اين دو مساله).
    اخوي نمي خواهيد به يه موضوع ديگه بپردازيد؟ تنوع هم خوب چيزيه داداش!
    پاسخ

    سلام. خوبين؟ اولا اصلا شما فرض كنيد كرايه. خوبه؟ حالا دوباره دليل ثانيا و ثالثا شهيد مطهري رو لطفا بخونين. ثانيا چرا اين قانون الهي اين قدر براي ما جماعت ايراني نفرت آوره كه خيلي از ما همون نگاه رو حتي به يك فاحشه زمان شاه و فاحشه هاي بعد از انقلاب اعم از داخلي و خارجي نداريم. ثالثا از كي تا حالا اسم مهر شده مزد؟ به نظر شما اين دستكاري احكام شرع الهي نيست؟ مگر تو ازدواج دائم كلي روي مهريه (يا به قول شما مزد) چك و چونه نمي زنن؟ خود دختر و خانواده و تازه عندالمطالبه هم هست پس اينجا هم كرايه جسم است و تازه بدتر چون تو ازدواج موقت طرف قراره براي يه مدت محدود به قول شما جسم خودش را كرايه بدهد تو ازدواج دائم كه براي تمام عمر است. و نكته آخر اين كه از شما تعجب مي كنم كه ازدواج مقدس الهي را در حد يك واگذاري تن و جسم مي بينيد يعني نگاهي كاملا مادي و ببخشيد رك مي گم شبيه چيزي كه در حيوانات است. نكته ي آخرتر هم اين كه فكر كنم چند پست ديگر بزنم ،‏حرفهايم تمام بشود و اين موضوع را بگذارم كنار. ببخشيد.
    + م.ح 

    پاسخ

    دومي رو نفهميدم.
    سلام
    کاري به قطعه نوشته سخن شهيد مطهري ندارم
    مطلب خوبي بود
    من معتقدم که وجود ازدواج موقت در اسلام که جناب عمر آن را حرام کرد، بي حکمت نبوده و براي کساني که برايشان ازدواج دائم با آن مشکلات مقدور نيست، کار را آسان مي کند.
    بوي سيب

    پاسخ

    سلام. خوبين؟ اضافه كنم كه جناب عمر تنها برادر اهل تسنني است كه مقلدان بسياري در بين شيعيان علي (ع) دارد. حشرهم الله معه إن شاؤا.