• وبلاگ : كوهپايه
  • يادداشت : جدايي نادر از سيمين و اين همه جايزه؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + mersi 

    شک خوبه اما از نوع دکارتي نه از نوع غزالي. حالا از شک اومدين بيرون يا هنوز...؟
    + نامدار خان! 

    سلام. خوبين؟ ملالي نيست جز ملال دوري! به نظر من، با اتفاقات موقع پخش و قضايايي كه كارگردان و طرفداراش سر اخراجيها درآوردن و طرز تفكر كارگردان توي فيلم و طرفداري عجيب سبزها و برخي افراد معلوم الحال و ... و حالا هم كراوات و دست و روبوسي و بوق و .... ديگه جايي براي شك و شبهه و شايد و اما و احتمالا و... باقي نميذاره! به همين دليل، اين جايزه كه هيچي، اگه تمام دنيا هم تشويقش كنن، ارزش نداره كه كسي، مملكتش و مهمتر از اون، دينشو بفروشه. اونم به بهاي يه فرش قرمز و يه مجسمه و چهار تا بوس و ...بوق.

    پاسخ

    سلام. شما خوب هستين؟ خب اين هم نظري است. هر چند من باهاش موافق نيستم.
    + م.ح 
    من خوبم ولي دوست دارم شما هم خوب باشين
    پاسخ

    ممنون كه به فكر من هستيد. دعا بفرماييد.
    + باران 
    سلام استاد منطق! قضيه اگر براي شما مشکوک است براي من محتمل است که ارائه تصوير آشفته و بي فرهنگ از مردم ايران در قشرهاي مختلف در اين فيلم اگر نگويم علت تامه ،جزء العله براي گرفتن جايزه بوده است هرچند خداوکيلي فيلم خوش ساختي بود.
    پاسخ

    سلام بر تو اي ارسطو. آه چه عرض كنم والله.
    + م.ح 
    واقعآ اين طرز تفکر خودتونه؟؟
    من که شوکه شدم
    پاسخ

    بله متاسفانه. حالتون كه الان خوبه ان شاء الله؟
    سلام
    مي دونم که فيلم رو ديديد و مي دونم که مي تونيد فيلم رو خوب تحليل کنيد و به يقين در اين يک سال نقدها و تحليل هاي شخصيت هاي مختلف وطني را همه خوانده ايم از مصطفي ملکيان تا رسول جعفريان. همه جوايز خارجي را کنار مي گذاريم. به نظر شما در تاريخ سينماي ايران فيلمي به قوت و استحکام «جدايي» ساخته شده؟ اولين جايزه ها را هم در جشنواره فجر گرفت. به نظرتان کداميک از رقباي اين فيلم در گلدن گلوب و برلينا، بهتر از «جدايي» يودند و فکر مي کنيد حق اونا بود که قضيه به نظرتان مشکوک شده؟ در اين صورت بايد به جايزه هايي که ديگر فيلم هاي ايراني گرفته و مي گيرند هم بايد مشکوک بود؟ اگر نه معيار مشکوک بودن پس چيه؟ مثلا «طعم گيلاس» کيارستمي که نخل طلاي کن رو گرفته يا «بچه هاي آسمان» مجيدي که در اون دوره جزء پنج کانديداي فيلم خارجي اسکار شده بود هم جاي مشکوک شدن دارن؟
    مگر اينکه شما هم مثل آقاي سلحشور بگيد اين افتخار نيست خيانت است و اين فيلم در تضاد با فرهنگ ايراني و اسلامي است.

    پاسخ

    دوست عزيزم سلام. خوبين؟ ممنون از اين كه نظر دادين. از عنوان يادداشتم پيداست كه من روي جايزه ي خاصي حساسيت ندارم گلدن گلوب، كن، اسكار يا ... مشكل من روي جوايز به تعبيري روزانه! است. به طرف ديگر قضيه هم كه شما فرمودين توجه دارم. اين كه شايد واقعا ارزش هاي هنري اين فيلم باعث بردن اين همه جايزه شده. و لذا عرض كرده ام شك دارم و به دليلم براي اين شك هم اشارتي كرده ام. براي من چيزي كه يك طرف اين شك رو ترجيح خواهد داد، حوادث آينده ي مرتبط با اين فيلم و كارگردان آن است!
    من هم حق رو به شما ميدم. خودم هم وقتي اين فيلمو در سينما ديدم خيلي لذت بردم و نقدي هم در باره ش توي وبم نوشتم. اما حالا که ديگه تا اين حد قضيه پيش رفته ( و به عقيده ي من تا ايـــــــــــــــن حد هم ديگه فيلم فوق العاده اي نبود) جاي شک و شبهه هم هست.
    پاسخ

    سلام. ممنون كه نظر دادين.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ پنج شنبه 29 دي 90 نوشته (قضيه کمي مشکوک نشده؟!) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    + رضا 


    قشيه خيلي مشكوكه ......

    تافيلمهاي فاخري مثل ، شيدائي ... تا ثريا ....... هست وقتي چنين فيلمهاي كوتاه درپيتي جايزه ميگيرند ، بعدش هم با آنجلينا جولي دست ميدهند ، معلومه كه از كجا آب ميخوره .....

    پاسخ

    اگه روبوسي هم كرده بود مهم نبود. اصلا من به اين قضيه فكر نمي كنم. قضيه از اين جدي تره. هر چند من آنجلينا جولي رو از شواليه هاي يكي از فاسدترين لايه هاي فرهنگ جهاني مي دونم.